Rachelle Verhage

"Ondernemers laten geld liggen, JIJ laat geld liggen!"

FEIT -> Ondernemers laten geld liggen. Veel geld. Ze zetten 100% in op betaalde Social Media campagnes óf posten doorgaans organisch zwak met losse flodders die kant noch wal raken. Terwijl op Social Media jouw pot met goud ligt. Door te schrijven vanuit jouw missie en zo direct jouw doelgroep te raken (= creative purposeful messaging), én dit in te zetten op jouw Social Media, ga jij meer geld verdienen én (misschien wel het belangrijkste) krijg je weer plezier in jouw online business en levert het je meer energie op dan dat het je kost. 

Om online organisch (zonder ads) potentiële klanten te raken met jouw teksten zijn er twee MUST-KNOWS nodig:

  1. Ken jezelf als geen ander.
    Weet wáárom je doet wat je doet, en zorg dat jouw hart en pen op de juiste plek zit, zodat jij écht geld verdient met jouw missie.  Missiegedreven werken geeft energie. Wie ben jij als ondernemer en waarom ga jij de wereld, jouw vakgebied, veranderen? 
  2. Ken je potentiële klanten als geen ander.
    Weet wat ze eten, hoe hun vakanties eruit zien, weekendjes weg, waar ze het liefste eten. Met wie zijn ze bevriend? Wat kijken ze graag? Waar winkelen ze? Wat dragen ze? Wat raakt ze?

Daar ga ik je mee helpen. Als communicatie specialist (sinds 2014) ga ik je ondersteunen in drie stappen. De vierde krijg je er gratis bij, want dat is een gevolg als je de eerste drie stappen zet.

Stap1

Krijg inzicht in jezelf en jouw missie: Tijdens een intensieve live sessies duiken we samen in jouw missie! Hoe ga jij de wereld veranderen met hetgeen je biedt en/of verkoopt? Tijdens deze sessie gaat jouw telefoon uit en gaan we offline op zoek naar jouw purpose? Of we gaan haar uitdiepen. We gaan op zoek naar jouw kern en dus de kern van jouw bedrijf. Inspiratie? Klik hier

Eindbestemming:

Missiegedreven ondernemen = missiegedreven posten in al je online uitingen = het juiste publiek bereiken = LEADS = Omzet. 

Stap2

Krijg inzicht in jouw publiek: Ik creëer een psychologische profiel van jouw doelgroep en laat je zien hoe je jouw doelgroep écht bereikt. Door het stellen van diverse vragen aan jou ben ik in staat de rode draad te zien die een brug bouwt tussen het bedrijf en de doelgroep. In het profiel dat ik maak krijg je inzicht in jouw doelgroep en het ‘waarom’ achter een aankoop van een persoon. 

Door jouw doelgroep goed te leren kennen, ben je in staat een messaging stijl te creëren die jouw potentiële klanten aanspreekt (hoofd/hart strategie) met als basis jouw ondernemersverhaal. Een doelgroepanalyse geeft je de kans een sterkere relatie met je klant op te bouwen en geeft direct meer duidelijkheid rondom de online communicatie.

Stap3

Samen creëren we een online Social Media & online branding strategie: Nu je weet wie jij bent, waarom je doet wat je doet én wie jouw publiek is, kun je dus aan de slag door gericht te gaan schrijven en ga je geld verdienen met jouw waardevolle boodschap. Jouw missie! O, en denk je nu: “Ik kan niet goed schrijven?” I will show you the way. Iedereen kan schrijven vanuit zijn/haar vuur! 

Daarnaast ga ik je laten zien hoe jij meer ambassadeurs gaat genereren. Hoe klanten meer betrokken raken bij jouw bedrijf en jij meer impact kunt maken met op de (jouw) markt met leads als gevolg. Jouw online uitingen zijn namelijk dé manier om ambassadeurs op te bouwen, een onvervalste community, die loyaal zijn en hun enthousiasme overdragen aan anderen. Mond-op-mond reclame! 

Stap4

Raak je publiek in het hart vanuit het hart van jouw bedrijf. Deze stap krijg je er gratis bij. 

Dus wil je:

  • Niet langer met losse flodders schieten op Social Media?
  • Jezelf niet langer bij elke volger die je verliest opnieuw uitvinden?
  • Niet langer 3 tot 4 brave ondoordachte en standaardberichten plaatsen op Social Media die je niets opleveren?
  • Niet langer jezelf gefrustreerd voelen, omdat je niets uit je online uitingen haalt, zoals Social Media, je nieuwsbrief en website?
  • Niet langer je hoofd breken over “wat moet ik nu weer delen”?
  • Meer energie onderaan de online streep?
  • Niet langer bezig zijn met de hoeveelheid volgers?
  • Meer leads online?

Dan is het nu tijd om dieper in jouw missie te duiken en jouw purpose om te zetten in een hoofd-hart strategie, zodat jij elke dag weer energie krijgt van het schrijven en online delen over jouw missie en het je energie, omzet & vuur oplevert.

Ik ben Rachelle, eigenaar van twee remote bedrijven en haal veruit de meeste klanten uit organisch posten op mijn Social Media. Gratis! Daar ga ik jou ook bij helpen! 

Opleidingen/Cursussen:

  • Schrijvervakschool Amsterdam
  • University of Toronto. The Arts and Science of Relationships: Understanding Human Needs.
  • Wisper Academie België: structuur en verhaallijnen schrijven.
  • HBO programma: Media- en contentstrategie.
  • IMU: content marketing & community building
  • HBO programma: mediapsychologie- en sociologie
  • Schoevers, effectief communiceren en beïnvloeden
  • LAK creatieve cursussen, journalistiek schrijven (universiteit Leiden).
  • Advanced Growth Institute: Master your communication.
  • Mark Bongers Academy: community- en contentmanagement

Schrijverij:

Ik schreef Feniksvrouw in samenwerking met uitgeverij De Fontein in Utrecht en het boek: Op zoek naar het echte Zeeuwse meisje (o.a. Trouw, AD, LINDA). Voor de Rabobank mocht ik het ‘YammYammY’ kinderkookboek schrijven en ik heb een bijdrage mogen leveren aan ‘STAYCATION GUIDE – 22 CITYTRIPS IN NEDERLAND EN BELGIE.

Ervaring:

Provincie Zeeland, Rabobank, Zeeuws Mosselbureau, Elle eten, NS favourites, VVV Zeeland, Sociaal Werk Nederland, SMWO, Gemeente Goes, Van der Valk, Boldr Agency, De Westerscheldetunnel, D66 Zeeland, Your Little Black Book Amsterdam, KNHM Foundation, Kern met Pit, Waterschapsverkiezingen 2023/2019, VVD Middelburg, stichting IederMooi (met publicaties op LINDA. platform), gemeente Middelburg, EEJ magazine, Zeeland magazine, LAVOIR projectinrichting, Stefanie van der Maas (Peper in je zaak).

Wie ben jij?

Missiegedreven als dat jij bent, weet je als geen ander hoe jij de wereld gaat veranderen met jouw aanbod, het is online alleen nog niet heel concreet. of nog niet scherp genoeg. Het maakt je soms onzeker. Je bent een creatieve denker vol vuur. Voor jou is vrijheid belangrijk, maar ook autonoom zijn. Communiceren zonder opsmuk. Zonder pretentie. Je wilt grootse successen behalen, maar niet alleen voor het geld. Energie en impact maken zijn voor jou nét zo belangrijk. Je droomt groot(s) en gelooft niet in kaders en hokjes in de huidige maatschappij. Je wilt niet geleefd worden, maar leven. Je wilt zelf jouw leven inrichten en de voorwaarden scheppen. JA, je wilt zeker veel geld verdienen (z0dat je dat leven kunt leiden dat je wilt), maar je wilt ook iets betekenen voor de wereld.

How to...

Ik ga je in vier weken helpen met de bovenstaande vier stappen. 

Week 1:
Live sessie: Deep Dive in you! Wie ben jij? En waarom doe jij wat je doet?

Week 2:
Live sessie: Deep Dive in your audience! Wie is jouw publiek en hoe bouwen we een stevige brug tussen jouw bedrijf en jouw doelgroep?

Week 3:
Live sessie: Deep Dive in how it’s done. Presentatie van jouw online (branding) strategie met daarbij jouw unieke vorm van creative messaging die ik je ga leren. Ik leer je schrijven vanuit jouw purpose, geef je inspiratie en tips, zodat jij jouw doelgroep direct gaat raken. 

Week 4:
Your Deep Dive. Ga zelf aan de slag met jouw teksten onder mijn begeleiding. 

Alle sessies zijn live (dus offline) omdat ik het belangrijk vind om je in de ogen aan te kijken. Plus ik ben creatiever, meer gefocust en productiever als mijn telefoon uit staat (en jij ook, geloof me). Wil jij ook met mij samenwerken in een creatieve bubbel die ik creëer en leren hoe je jouw potlood slijpt om jouw online doelgroep écht gaat bereiken (ongeacht de volgers), plan dan een gesprek met mij in of we een match zijn.

Denk je nu, moet ik dan naar Zeeland reizen? Neen. Al mijn trainingen zijn op een locatie bij jou in de buurt, want ik rijd daar graag met mijn camperbus naartoe om die omgeving ook eens te verkennen voor- en na onze trainingen.